czwartek, 31 grudnia 2015

79. Dla fanów maku

Kukurydziane muffiny z masą makową 

Przepis: ( na 12-14 muffinek)
2 szklanki mąki kukurydzianej
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej 
szczypta soli
2 jajka 
1 i 1/2 szklanki mleka (u mnie bez laktozy)
3 łyżki oleju 
400g masy makowej

Oddzielamy żółtka od białek. Białka ubijamy na sztywną pianę z solą. Do żółtek dodajemy mleko, olej i dokładnie mieszamy. Mąkę z sodą przesiewamy przez sito i dolewamy naszą mieszaninę z żółtek, po zmiksowaniu dodajemy stopniowo masę makową ( ja dodałam ok 300g, resztą nadziałam muffinki). Na koniec do masy dodajemy ubite białka i wszystko delikatnie mieszamy. Muffinki pieczemy w 180 stopniach ok. 20-25 minut.


Szczęśliwego nowego roku kochani!

31 komentarzy:

  1. Ale śmiesznie urosły! haha
    Ja Tobie również życzę Szczęśliwego Nowego Roku! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!
      No właśnie zawsze mi tak śmiesznie rosną i nie wiem czemu :D

      Usuń
  2. Kocham, kocham mak! :D Szczególnie w grudniu! :D
    Spełnienia marzeń w nadchodzącym roku! Mnóstwo zdrowia! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też kocham mak, pjoona! :D
      Dziękuję bardzo :*

      Usuń
  3. Ha ale śmiechowo urosły :D Jak dla fanów maku to dla są właśnie dla nas :D
    Udanej sylwestrowej zabawy i aby nadchodzący rok obfitował w same szczęśliwe chwile :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i jeszcze raz wszystkiego dobrego Wam życzę :)

      Usuń
  4. Makowe muffiny to coś dla mnie, bo jestem makożercą :) A z tym dziwnym rośnięciem ciasta, to myślę, że może być za dużo sody, no i może trochę za ciężka masa - mak jednak znacznie ją obciąża. Szczęśliwego Nowego Roku ! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A możliwe :D
      Dziękuję bardzo i również jeszcze raz wszystkiego dobrego :*

      Usuń
  5. jakie wulkany malutkie, cudaśne <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla fanów maku? To ja się zgłaszam! ;)
    Szczęśliwego. ;*

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham mak! Oddawaj jedną <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdecydowanie trafiają w moje smaki:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam mak, więc taki przepis bardzo mi się podoba ;)
    Dziękuję za życzenia i Tobie także życzę wszystkiego najlepszego w Nowym Roku ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam mak, więc taki przepis bardzo mi się podoba ;)
    Dziękuję za życzenia i Tobie także życzę wszystkiego najlepszego w Nowym Roku ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajne ci wyszły te muffinki, pozdrawiam w Nowym Roczku :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Również pozdrawiam, wszystkiego dobrego :D

      Usuń
  12. Bardzo fajne ci wyszły te muffinki, pozdrawiam w Nowym Roczku :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Również życzę wszystkiego dobrego :D

      Usuń
  13. Mmm pyszne :) Ja jestem fanką maku, więc przepis idealny dla mnie :)
    Szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przepis przypadł Ci do gustu :)
      Dziękuję bardzo i wzajemnie, wszystkiego dobrego! :D

      Usuń